Uit 't Copy van Clason

17 juli 2012 Er was eens

0 cent/minuut

Dit informatieblog kost je nul cent per minuut. Dat is maar goed ook, want je zou wat centen kwijt kunnen zijn. Zoals ik vandaag bij KPN. Over kastje en muur gesproken. En mannetjes maar te zwijgen. Hoewel, vandaag waren het vrouwtjes.

Maar goed, wat is nu aan de hand? Stel, je krijgt glasvezel. En je denkt: goh, laat ik eens digitaal televisie kijken na jaren analoog. En weet je wat, dat doe ik bij KPN, lekker makkelijk, daar heb ik ook telefoon en internet.

Een klein detail, ik heb een eigen site, KPN is domeinhouder, dat wil ik dan ook houden. Dat kan natuurlijk. Grote stilte. Dat kan dus niet. Nou ja, dat kan wel, maar ook een beetje niet. Okay, wel, maar dan moet je het administratief verhuizen naar – en nu niet lachen – naar KPN.

Ik vat het voor je samen: ik moet mijn site bij KPN verhuizen naar KPN. Volg je me nog?

En weet u, zegt KPN: Mevrouw, daar hoeft u alleen maar een 0900-nummer voor te bellen. Een uur. Minstens. En dan krijgt u vijf medewerkers aan de telefoon waarvan er eentje boos wordt dat u nou juist dat nummer belt. En een andere medewerker laat spontaan zijn computer crashen. Helaas, jammer, hij mag u niet terugbellen.

Een derde medewerker wordt er zelf ook nieuwsgierig van en gaat het een tijdje voor u uitzoeken. De vierde zegt: nee, we vinden u helemaal niet een suf ZZP’ertje. En de vijfde belt u vanavond terug.

Maar ik schijn ’t wel te hebben straks. Glasvezel. En mijn site. En mail.

Maar mocht je me niet meer vinden. Ik ben bereikbaar op mijn mobiel. Van Vodafone. Mits ik niet teveel naar de rechterkant van Nederland reis. Maar dat mensen, is weer een heel ander verhaal.

 

 

4 to “0 cent/minuut”

  1. Ruud says...

    Hoe zorg je nu voor KPN dit ook leest? Helaas naam grote baas schiet mij even niet te binnen:-(

  2. Engelien says...

    Marianne,
    wat een heerlijk verhaal!! Zo realiteit, ik heb het met vodafone. Abonnement aangeschaft via speciale site. Binnen een week stuk! Ga naar de vodafone winkel voor eigenlijk een nieuwe telefoon, “hebben ze daar niet” moet ter reparatie worden opgestuurd. Boos de site gebeld, waar ik de telefoon met vodafone abonnement heb besteld! Krijg ik te horen: waarom heeft u ons niet gebeld! Als de winkel de telefoon open maakt is de verzegeling verbroken en vervalt de garantie. Telefoon maar weer opgehaald en opgestuurd, nu 2 weken geleden, “nog niets gehoord”. Maakt niet uit of het KPN, Vodafone,Nuon etc…. is, dit is tegenwoordig Nederlandse service…..!!!

  3. Christel says...

    Het is bizar dat klantenservices in Nederland nog steeds niet werken. Ik zou weleens willen weten hoe groot het personeelsverloop er is. Hoog denk ik.
    Ooit was er vraagalex.nl met alternatieven voor 0900 nummers. De site is er kennelijk niet meer maar als je het intypt krijg je een pdf met de lijst.

Leave a comment

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.